COLEGIUL NAȚIONAL "ȘCOALA CENTRALĂ" |
Una dintre activitatile proiectului s-a desfasurat sambata, 19.10.2024. A fost o activitate de voluntariat, ecologizarea plajei din Vama Veche. Au participat 44 elevi din clasele 6A, 6B, 10H, 11H si 4 profesori, dna. prof. Tatiana Busca, dna. prof. Elena Popeanga, dna. prof. Cristina Spinu si dna. prof. Lucia Taflan. Pentru buna desfasurare a activitatii, scoala noastra a incheiat pe o perioada de 1 an, un parteneriat cu ONG Mare Nostrum din Constanta, care a pus la dispozitie 3 membri ai organizatiei, dar si saci de plastic si manusi de unica folosinta. Inainte de activitatea propriu-zisa de ecologizare, s-a desfasurat o activitate de educatie pe teme de mediu si protectia animalelor marine, fiecare grupa formata din 2 sau 3 elevi primind un afis realizat de ONG Mare Nostrum. Scoala noastra a oferit cate o sacosa promotionala cu sigla BEC, in care se aflau agenda si pixul Scoala Centrala. (4 bucati). Dupa activitatea de ecologizare, copiii nostri au urmarit spectacolul de la Delfinariul din Constanta si au vizitat Rezervatia de animale din cadrul Complexului Muzeal de Stiinte ale Naturii. Astfel ieri 19.10.2023, AsPSC a oferit serviciile de transport necesare realizarii acestei activitati a proiectului, investind suma de 4500 ron. Multumim pentru implicare si suport!
Primul proiect realizat de AsPSC pentru acest an scolar este premierea clasei 11 H pentru cel mai mare numar de F230 depus in favoarea noastra in luna martie 2024. Dupa o prealabila consultare cu dna diriginta Lucia Taflan si cu intreg colectivul clasei 11 H am decis sa le multumim pentru includerea scolii noastre in cadrul proiectului European BEC ( Blue Eco Citizen). Proiectul BEC presupune un schimb de experiente si activitati intre echipele scolare ale mai multor orase.
In baza protocolului de colaborare cu Liceul teoretic Ovidius din Constanta, in perioada 9-11.05.2024, un grup de elevi din clasa a 10-A H din scoala noastra, a participat la activitatile de implementare a proiectului Blue Trails - Navigating Ocean Literacy for a Sustainable Tomorrow, activitati menite sa promoveze si sa integreze stiintele oceanice ca parte a formarii deprinderilor de conservare a naturii.
Jocurile tradiționale europene sunt nu doar o sursă de dezvoltare a abilităților fizice, ci și o modalitate concretă de dezvoltare a competențelor interculturale. În baza protocolului de colaborare încheiat cu Asociația Liber la Educație, Cultură și Sport, elevii Revnic Silvia și Lupașcu Emma (clasa a X-a B), Andreescu Ștefania (clasa a X-a E) și Nădăban Rareș (clasa a X-a A), însoțiți de dna. profesoară Beldiman Diana-Maria, au participat la activitățile educative prilejuite de întâlnirea transnațională din cadrul Proiectului Erasmus+ The Game. Traditional Games are Meeting, desfășurată la București, în perioada 27 – 30 august 2019. Cu această ocazie, beneficiarii proiectului au dobândit o serie de informații și competențe privind jocurile tradiționale specifice Croației, Turciei, Bulgariei și României. La activitatea practică elevii, coordonați de profesorii din țările partenere, au învățat jocurile specifice fiecărei țări. Și pentru că am fost încântați de activitățile propuse, luni, 16 septembrie 2019, sub coordonarea domnilor profesori de educație fizică, Pană Mirela și Pană Mihai, alături de doamna profesoară de istorie, Beldiman Diana-Maria, colegii elevilor din clasa a X-a B au avut ocazia să afle și să joace câteva dintre jocurile tradiționale europene. Amintim aici: bocce, batista sau vânătoarea mingilor.
Acestă activitate este înscrisă în Calendarul Activităților Educative Municipale, CAEM 2019, la Domeniul A 4. CULTURAL - ARTISTIC,
TEATRU, la poziția 2, pagina 9.
Scopul acestui proiect este promovarea diferitelor genuri ale artei teatrale, la nivelul partenerilor implicați, prin atragerea
elevilor și implicarea lor în activități extracurriculare. Prin cultivarea gustului pentru teatru se ajunge la valorizarea
talentului și modelarea creativă și inovatoare a caracterului elevilor, la cultivarea sentimentului de respect, pentru munca
celuilalt, la aprecierea succesului, pentru munca individuală sau în echipă.
Participanţi şi parteneri în proiect: Colegiul Naţional de Artă Dinu Lipatti, Colegiul Naţional Gh. Şincai, Clubul Copiilor sector 1,
Clubul Copiilor sector 6, Şcoala Comercială Kreţulescu, Colegiul Naţional Matei Basarab, Şcoala Gimnazială Petre Ispirescu.